Na een periode van vakantieplannen 'in de wacht', lijkt dit nu plaats te hebben gemaakt voor zelf lang wachten tot je op vakantie kunt. De beelden van de lange wachtrijen op de luchthavens spreken boekdelen.
Vanwege de drukte worden vluchten geannuleerd en missen reizigers hun vlucht of zijn vluchten vertraagd. Waar heb je als reiziger recht op en wie kun je eventueel aansprakelijk stellen?
DAS heeft op haar website een aantal vragen en antwoorden op een rij gezet, wij lichten er hier een aantal uit:
Wanneer dit het geval is, neem dan altijd eerst contact op met de reisorganisatie of vliegtuigmaatschappij waar uw geboekt heeft om te kijken of zij een oplossing kunnen bieden. Bekijk ook de voorwaarden van uw annuleringsverzekering als u die heeft afgesloten.
Of u geld terug krijgt hangt af van de voorwaarden van de reisorganisatie of vliegtuigmaatschappij en het moment dat u annuleert. In principe heeft u geen recht op geld terug. In de meeste gevallen kunt u het beste afwachten tot de partij waar u heeft geboekt annuleert.