Om uzelf en uw bezittingen te beschermen tegen financiële risico’s bij schade, diefstal, ziekte of ongeval, kunt u een verzekering afsluiten. Hiervoor betaalt u premie aan de verzekeraar, die u op zijn beurt weer dekking biedt in geval van schade. Maar wat als u de premie niet tijdig betaald of wanneer deze niet tijdig geïncasseerd kan worden? In dit artikel vertellen wij u graag meer hierover.
Wanneer de premie van uw verzekering niet op tijd door ons is ontvangen, kan de verzekering (tijdelijk of zelfs definitief) worden stopgezet, waardoor u bij schade geen uitkering ontvangt. Dit kan leiden tot vervelende financiële risico’s en onnodige (incasso) kosten.
Het is goed om te weten dat de verantwoordelijkheid voor het betalen van de premie volledig bij u als verzekerde ligt. Ook als u via ons de verzekering heeft afgesloten, is het aan u om tijdig de premie te voldoen. Het kan natuurlijk voorkomen dat u een betaling over het hoofd heeft gezien. Vaak sturen verzekeraars een herinnering wanneer de premie nog niet is ontvangen, zodat u tijdig alsnog actie kunt ondernemen.
Betaal uw verzekeringspremie op tijd, dan voorkomt u dat u onverzekerd bent bij schade. U vermijdt extra kosten, incassotrajecten en behoudt uw dekking. Zo blijft u zorgeloos verzekerd en voorkomt u financiële verrassingen.
Om te voorkomen dat u geen betaling mist, kunt u kiezen voor automatische incasso. Het premiebedrag wordt dan automatisch van uw rekening afgeschreven, zodat u er geen omkijken naar heeft. Zorg er wel voor dat er genoeg saldo op uw rekening staat, zodat de incasso probleemloos verloopt. Bent u het niet eens met automatische afschrijving? Dan heeft u 56 dagen de tijd om het geïncasseerde bedrag te storneren.
Heeft u nog geen automatische incasso ingesteld, maar wil u dit wel regelen? Neem dan contact op met uw verzekeraar of met uw relatiebeheerder bij Sibbing Verzekeren. Wij helpen u hier graag bij, zodat u zonder zorgen verzekerd blijft.