Schademelden

Wat te doen bij schade?

Als u te maken krijgt met schade, een ongeluk of arbeids­ongeschikt­heid, meld dit dan direct. Hoe u dit het beste kunt doen, hebben wij op een rij gezet.



Direct online uw schade melden

U kunt de schade online melden, waardoor u direct een schadeformulier in kunt vullen. Hierdoor kunnen wij uw schademelding zo spoedig mogelijk in behandeling nemen.

Schade direct melden



Schade melden tijdens kantooruren

Uw schade kunt u binnen kantoortijden ook melden bij ons schadeteam via telefoon­nummer +31 (0)318 54 40 44 of per mail naar schade@sibbing.nl



Buiten kantooruren, met spoed hulp nodig of in het buitenland?

Heeft u met spoed hulp nodig buiten kantooruren, bij autoschades of voor uw overige verzekeringen? Neem dan contact op met:

  • Eurocross +31 (0)71 36 41849
Bent u op reis en heeft u een Sibbing doorlopende reisverzekering? Neem dan contact op met:

  • Anker Alarm Service +31 (0)88 00 11 210

Vermeld duidelijk dat u via Sibbing/SWA Assuradeuren bent verzekerd.



Tips tijdens uw verblijf in het buitenland

  • Extra kosten
    Maakt u onverwacht extra reis- en/of verblijfkosten? Bel dan altijd het alarmnummer +31 (0)88 00 11 210.
  • Schade aan bagage?
    Doe bij diefstal direct aangifte bij de plaatselijke politie en vraag een schriftelijk bewijs. Doe ook altijd aangifte bij de reisleiding of het hotel.
  • Bagageschade tijdens vervoer?
    Vraag direct een schriftelijke verklaring van de vervoerder. Luchtvaartmaatschappijen hebben hiervoor een speciaal formulier: het “Property Irregularity Report”. Bewaar beschadigde artikelen tot de schade is afgehandeld


Autoruitschade?

Regel online uw ruitschade door op een van onderstaande afbeeldingen te klikken:

Naar Carglass

Nieuwe call-to-action



Rechtsbijstand: Wilt u juridisch advies van DAS of ARAG?

Als verzekerde van DAS of ARAG kunt u vrijblijvend telefonisch juridisch advies vragen. Wilt u eerst zelf uitzoeken wat u kunt doen om uw conflict op te lossen en wat uw rechten zijn? Zij hebben juridische informatie, tips, adviezen en voorbeeldbrieven beschikbaar, die u kunnen helpen bij uw situatie. Ook wanneer u uw zaak wilt aanmelden maar niet zeker weet of dat nodig is, kunt u bellen voor advies.


DAS
  • Juridisch servicecenter (voor juridisch advies of direct een juridisch conflict melden) belt u 020-6518815. Of u meldt de schade via www.das.nl/zaakmelden.
  • Heeft u vragen over een eerder gemeld conflict of een lopende zaak, bel dan 020-6518888 (klantenservice)
ARAG
  • Voor juridische hulp belt u met 033 - 4342342
  • Online via ARAG.nl.

Wilt u graag advies omtrent het melden van uw schade, dan kunt u uiteraard ook met uw adviseur contact opnemen.